Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

The future does not exist: Retrotypes

During Elie, Bublex Alain
Date de parution 31/12/2099
EAN: 9782917855522
Disponibilité A paraître: 31/12/2099
The authors of this book offer a different reading of the retro-futurist phenomena from a simple intuition: the future only exists through countless futures that are carried by passed times, and particularly by our close modernity, which might have t... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurB42
Nombre de pages84
Langue du livreFrançais
AuteurDuring Elie, Bublex Alain
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution31/12/2099
Poids606 g
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)1,20 x 22,60 x 32,40 cm
The authors of this book offer a different reading of the retro-futurist phenomena from a simple intuition: the future only exists through countless futures that are carried by passed times, and particularly by our close modernity, which might have tried with more intensity than any other to take in charge its future. The History is truly fuller than we imagine. The futures of the past, unrealized, insist at the heart of our time, drawing with the active futurity’s lines many parallel stories. Do these futures exist less than the others? Why not confer to them an ontological dignity to those of the present’s futures?Blithely going through the more diverse domains (film, art, literature, architecture), the book develops his main hypothesis by exploring in a recreational way the forms of a “floating” time, mixed up with virtual futures, in a constant back-and-forth between concepts and figures. To drag the future life’s dreamed scenes out of the limbo of the past, Alain Bubblex used “retrotypes”: small-sized photographs and scanned documents, brief plans made in vector; their approximate precision makes them similar to the light vignette of decalcomania.