Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Forget Adam Weinberger

Engel Vincent, Kutner Richard
Date de parution 27/11/2024
EAN: 9782875863478
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
First there is Adam Weinberger's long childhood, in a world that has no idea yet what is in store for it. The childhood of a lover of illusions, who dreams of changing the world and of freeing his family from the burden of a tradition that he finds u... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurEDERN EDITIONS
Nombre de pages260
Langue du livreAnglais
AuteurEngel Vincent, Kutner Richard
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution27/11/2024
Poids428 g
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)1,80 x 15,20 x 22,90 cm
First there is Adam Weinberger's long childhood, in a world that has no idea yet what is in store for it. The childhood of a lover of illusions, who dreams of changing the world and of freeing his family from the burden of a tradition that he finds unbearable. The adolescence of a young boy who is unable to express his love for Esther, his admiration for his uncle, his tenderness toward his mother. The helplessness of a young man who sees that dreams and fiction are unable to halt the destruction of this world and its inhabitants. Later there are fragments of narrations, the broken mirror that, through more or less well-meaning intermediaries, reflects the flight of this child who has become a man, who no longer believes in dreams, who no longer believes in words— who has taken refuge in gestures, those of his profession, medicine, and those of his great passion, the construction of ships in bottles. And who flees words and other people to the point of losing his identity. Between the two is there, of which one dares not speak. And then, in the end, after forgetting, at the end of all the flights, there is the return of childhood from beyond death, the single truth of a work of fiction—of the narration of a life.