Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Three French Cleopatras

Hillman Richard
Date de parution 28/11/2024
EAN: 9782869069534
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
The three dramatisations of the sensational story of Antony and Cleopatra translated here (two for the first time) amount to a significant sub-genre within the current of sixteenth-century French tragedy generally termed “humanist”. Étienne Jodelle's... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurRABELAIS
Nombre de pages-
Langue du livreAnglais
AuteurHillman Richard
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution28/11/2024
Poids1 g
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)-
Cleopatra Captive (Étienne Jodelle, 1563), Marc Antony (Robert Garnier, 1578), Cleopatra: Tragedy (Nicolas de Montreux, c. 1592)
The three dramatisations of the sensational story of Antony and Cleopatra translated here (two for the first time) amount to a significant sub-genre within the current of sixteenth-century French tragedy generally termed “humanist”. Étienne Jodelle's Cleopatra Captive (Cleopatre captive) was first performed before Henri II in 1553 and widely recognised as the first neo-classical tragedy in French. It also served as a reference point for the subsequent treatments of Robert Garnier (1578) and Nicolas de Montreux (c. 1592), which likewise extract from the classical narratives (principally Plutarch) a triangular dynamic of love and power among the three protagonists (Antony, Cleopatra, Octavius Caesar). That dynamic proves susceptible to varying emphases and ambiguous interpretations in a way that documents the developing potential of humanist tragedy itself.The volume presents these features more clearly thanks to two innovative features. The first is the translation of the work of Garnier, which, apart from the greater accessibility of its modern English, is more respectful of the original, both in form and key details, than the Elizabethan version produced by Mary Sidney Herbert, Countess of Pembroke (Antonius, 1592). Secondly, the volume includes not only the first English translation of the little-known but remarkable tragedy of Montreux, but also, to facilitate access and comparison, the first edition of the French text since its own era, when it was widely diffused.