Traitement en cours...
Fermer la notification

Toutes nos lignes téléphoniques...

sont actuellement en dérangement du fait de l'opérateur (SFR), qui nous dit mettre tout en œuvre pour rétablir la situation dans les plus brefs délais mais jusqu'ici n'a pas réussi à le faire.
Nous restons cependant à votre disposition par d'autres moyens pour vous informer.
Si vous souhaitez connaître les dates estimées d’expédition des titres que vous avez commandés, pensez à simplement consulter le détail de vos commandes sur side.fr.
Si vous avez besoin d’une autre information, vous pouvez, selon votre urgence, écrire à notre service clients à france@side.fr ou appeler directement votre représentant ou appeler le 06 34 54 96 63, le numéro d'urgence temporaire que nous avons mis en place en attendant de retrouver notre accueil téléphonique habituel.

Afficher la notification

Composition

Irons Shirley
Date de parution 07/06/2024
EAN: 9781915743428
Disponibilité Disponible chez l'éditeur
‘I’m interested in how we read images, how little is enough to be legible, how reflections can act as light and memory. By using paint, I can give those side-glances a moment of slow attention. By using photography, I can capture them.’This two-volum... Voir la description complète
Nom d'attributValeur d'attribut
Common books attribute
ÉditeurMACK BOOKS
Nombre de pages152
Langue du livreAnglais
AuteurIrons Shirley
FormatPaperback / softback
Type de produitLivre
Date de parution07/06/2024
Poids-
Dimensions (épaisseur x largeur x hauteur)0,00 x 20,30 x 25,40 cm
‘I’m interested in how we read images, how little is enough to be legible, how reflections can act as light and memory. By using paint, I can give those side-glances a moment of slow attention. By using photography, I can capture them.’This two-volume publication from Shirley Irons brings together an overview of the artist’s paintings to date, alongside multifaceted reflections on art, artmaking, and landscape through a selection of her short essays and stories. Irons’s subtle oil paintings of landscape fragments and urban interiors are based on photographs taken as she moves through the world, blending realistic details with abstract applications of paint to explore how much information is necessary to render an image legible.The first volume presents a collection of the artist’s paintings made between 1988 and 2019, many of which depict transitory spaces – such as highways, airports, and hallways – appearing vacant and aloof. These fleeting landscape scenes, often capturing the perspective of someone on the move, give meditative attention to side-glances and everyday objects. The second volume marks a turning point in Irons’s process prompted by the pandemic lockdown, presenting still life scenes painted from observation. Alongside this quiet collection of paintings are the artist’s own writings considering the nature of looking and the genre of still life with both insight and humour.