Treatment in progress...
Close notification

Did you know that ?

SIDE has worked with its suppliers to make our parcels environmentally friendly.
No more plastics !
The tape that keep our parcels tightly shut and the wedging material that immobilizes books within the cartons are now made of fully recyclable and biodegradable materials.

Display notification

Revue de musicologie, t. 111/1 (2025)

Delpech Louis, Fargeton Pierre, Avocat Guillaume, Frühauf Tina, Gamrat Małgorzata
Publication date 09/04/2025
EAN: 9782853572804
Availability Available from publisher
Sommaire Publier la recherche : carnet de bord Louis Delpech Articles Pierre Desvignes et l’héritage du motet à grand chœur: l’exemple des psaumes en musique composés pour la cathédrale de Chartres (1786-1793) Guillaume Avocat Towar... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherAMBRONAY
Page Count258
Languagefr
AuthorDelpech Louis, Fargeton Pierre, Avocat Guillaume, Frühauf Tina, Gamrat Małgorzata
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date09/04/2025
Weight325 g
Dimensions (thickness x width x height)1.30 x 15.60 x 24.00 cm
t. 111/1 (2025)
Sommaire Publier la recherche : carnet de bord Louis Delpech Articles Pierre Desvignes et l’héritage du motet à grand chœur: l’exemple des psaumes en musique composés pour la cathédrale de Chartres (1786-1793) Guillaume Avocat Towards an Aesthetics of the « New Jew »: The Transformations of Music and Sound in Berlin’s Private Prayer Spaces (1815-1823) Tina Frühauf « Une si profonde simplicité »: Mireille (1906-1996) et la naissance de la chanson française moderne Pierre Fargeton Notes et documents The French Poetic Cantata and Its Afterlife: Rousseau Set to Music by Wenceslas Severin Rzewuski (1803) Malgorzata Gamrat L’activité de Chopin à la Société polytechnique polonaise de Paris Magdalena Oliferko-Storck Nécrologies William Weber (1940-2024) Beverly Wilcox Comptes rendus Livres K. Beffa et G. Métayer, Camille Benoit musicien. Vol. 1 : À la recherche d’un polymathe oublié. Vol. 2 : Camille Benoit compositeur. Vol. 3 : Camille Benoit critique musical [par Chr. Corbier]. M. Bent, The Motet in the Late Middle Ages [par K. Roger]. J. Blaszkiewicz, Fanfare for a City. Music and the Urban Imagination in Haussmann’s Paris [par N. Coutelet]. H. Cao, Augusta Holmès. La nouvelle Orphée [par M. Storino]. Esquisses musicales. Enjeux et approches du xixe au XXe siècle. Dir. Fr. Delécluse [par Fr. Sallis]. Eastern European Emigrants and The Internationalisation of 20th-Century Music Concepts. Dir. A. Fortunova et S. Keym [par L. Martin-Chevalier]. Penser les musiques populaires. Dir. G. Guibert et G. Heuguet [par Cl. Fraysse]. Ennio Morricone. Et pour quelques notes de plus… Dir. Chl. Huvet [par M. Corbella]. D. D. Jordan, Coros y Danzas. Folk Music and Spanish Nationalism in the Early Franco Regime, 1939-1953 [par St. Etcharry]. M. Latour, The Voice of Virtue. Moral Song and the Practice of French Stoicism, 1574-1652 [par J. Vignes]. Rethinking Music Through Science and Technology Studies. Dir. A. Hennion et Chr. Levaux [par J. Kursell]. S. B. Lie, Django Generations. Hearing Ethnorace, Citizenship, and Jazz Manouche in France [par P. Fargeton]. D. Mawer, B. L. Kelly, R. Moore et G. Sadler, Accenting the Classics. Editing European Music in France, 1915-1925 [par Fr. Delécluse]. K. Naliwajek, Sounds of Apocalypse. Music in Poland under German Occupation [par É. Petit]. Ph. Quinault, Le Temple de la Paix, L’Églogue de Versailles et textes divers. Paix, pastorale et politique en 1685. Éd. B. Norman [par Th. Soury]. P. Pesic, Sounding Bodies. Music and the Making of Biomedical Science [par C. Frigau Manning]. Al. Robert, Devenir compositeur. Enquête sociologique sur Déodat de Séverac (1872-1921) [par D. Huneau].