Treatment in progress...
Close notification

Did you know that ?

SIDE has worked with its suppliers to make our parcels environmentally friendly.
No more plastics !
The tape that keep our parcels tightly shut and the wedging material that immobilizes books within the cartons are now made of fully recyclable and biodegradable materials.

Display notification

Revue de musicologie, t. 108/1 (2022)

Pilo Baptiste, Robert Alexandre, Guillo Laurent, Channen Caldwell Mary, Laughlin Thalia
Publication date 01/07/2022
EAN: 9782853572750
Availability Available from publisher
Sommaire Articles « I have trodden the winepress alone »: The Voice of Christ and the Mystic Winepress in a Thirteenth-Century Conductus Mary Channen Caldwell Du récit mythifié à la réalité musicale. Le black metal dans les années 1980 ... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherSFM
Page Count220
Languagefr
AuthorPilo Baptiste, Robert Alexandre, Guillo Laurent, Channen Caldwell Mary, Laughlin Thalia
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date01/07/2022
Weight276 g
Dimensions (thickness x width x height)1.00 x 15.60 x 24.00 cm
t. 108/1 (2022)
Sommaire Articles « I have trodden the winepress alone »: The Voice of Christ and the Mystic Winepress in a Thirteenth-Century Conductus Mary Channen Caldwell Du récit mythifié à la réalité musicale. Le black metal dans les années 1980 Baptiste Pilo Rationaliser la création musicale? Ethnographie d’une classe de composition Alexandre Robert Notes et documents Isabelle Nef et Louise Hanson-Dyer: une collaboration autour du clavecin Thalia Laughlin Nécrologie Anik Devriès-Lesure (1938-2021) Laurent Guillo Comptes rendus Philosophy of Western Music. A Contemporary Introduction, A. Kania I. Taillandier-Guittard Dur versus Moll. Zur Geschichte der Semantik eines musikalischen Elementarkontrasts, dir. H.-J. Hinrichsen et S. Keym Marc Rigaudière Musique et sentiment et autres essais, Ch. Rosen, trad. et intro. Th. Bélaud L. Bernard de Raymond Musicology and Dance. Historical and Critical Perspectives. Dir. D. Caddy et M. Clark L. Leson Musical Journeys. Performing Migration in Twentieth-Century Music, Fl. Scheding B. Cohen The Search for Medieval Music in Africa and Germany, 1891-1961. Scholars, Singers, Missionaries, A. M. Busse Berger J. Haines Musical Solidarities. Political Action and Music in Late Twentieth-Century Poland, A. Bohlman L. Wolff Musique contemporaine en Ouzbékistan. Politique, identités et globalisation, L. Lisack A. Fariji « Tant que les révolutions ressemblent à cela ». L’avant-garde musicale espagnole sous Franco, I. Contreras Zubillaga E. Moreda Rodríguez Les foyers artistiques à la fin du règne de Louis XIV (1682- 1715). Musique et spectacles. Dir. A.-M. Goulet P. Lemaigre-Gaffier L’air italien sur la scène des théâtres parisiens (1687-1715). Répertoire, pratiques, interprètes, B. Nestola L. Salem L’enseignement de Maurice Emmanuel. Musique, histoire, éducation. Dir. Chr. Corbier et S. Douche P. Asimov Histoire de l’opéra français. Du Consulat aux débuts de la IIIe République. Dir. H. Lacombe N. Dougherty Verdi e il Théâtre Italien di Parigi (1845-1856),R. Vernazza C. Frigau Manning German Song Onstage. Lieder Performance in the Nineteenth and Early Twentieth Centuries. Dir. N. Loges et L. Tunbridge J. Davies Charles Lamoureux. Chef d’orchestre et directeur musical au xixe siècle, Y. Simon Jann Pasler La pratique d’orchestre historique, baroque, classique et romantique, K. Köpp C. Lawson Opera and Parody in Paris, 1860-1900, Cl. Rowden Philippe Blay Écrits de Vincent d’Indy. Vol. 1 : 1877-1903. Éd. G. Saint-Arroman A. Skoric Renaissance Polyphony, F. Fitch M. Latour Cornua de Pompéi. Trompettes romaines de la gladiature. Dir. Chr. Vendries Christophe Corbier