Treatment in progress...
Close notification

Did you know that ?

SIDE has worked with its suppliers to make our parcels environmentally friendly.
No more plastics !
The tape that keep our parcels tightly shut and the wedging material that immobilizes books within the cartons are now made of fully recyclable and biodegradable materials.

Display notification

Figures et culture de la dépression (1660-1800) Tome II The Representation and Culture of Depression

Lawlor Clark
Publication date 04/01/2011
EAN: 9782842699000
Availability Available from publisher
Comment pouvait-on définir et décrire la dépression avant que ce terme n’acquière son acception clinique moderne ? Les volumes 10 et 11 du Spectateur européen se penchent sur la question délicate de l’existence de cette notion dans l’Europe du dix-hu... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherUNIV P VALERY
Page Count166
Languagefr
AuthorLawlor Clark
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date04/01/2011
Weight400 g
Dimensions (thickness x width x height)0.00 x 16.00 x 24.00 cm
Comment pouvait-on définir et décrire la dépression avant que ce terme n’acquière son acception clinique moderne ? Les volumes 10 et 11 du Spectateur européen se penchent sur la question délicate de l’existence de cette notion dans l’Europe du dix-huitième siècle et sur les formes de sa représentation, que ce soit dans la littérature, dans l’art ou dans la musique. Ce volume envisage plus particulièrement cette notion sous l’angle de ses représentations littéraires et de son impact sur la société de l’époque en s’interrogeant notamment sur le lien entre la maladie, ses manifestations physiques et l’écriture.What was ‘depression’ before the modern term existed ? This volume and its companion examine the difficult question of whether depression can be said to exist in the context of the European experience in the long eighteenth century, and how it might have been represented in various media, including literature, art and music. This second volume concentrates on the literary and societal aspects of this notion, exploring the link between this illness, its physical symptoms and the act of writing.