Treatment in progress...

Diderot studies, tome 41

Publication date 09/10/2025
EAN: 9782600066662
Availability Available from publisher
TABLE OF CONTENTS / TABLE DES MATIÈRES – Voice and Sound in Diderot / Diderot entre son et voix – D. Loughridge and S. Sanders, « I n t r o d u c t i o n » – Voice, Gesture and Performance – Ellen Welch « D i d e r o t ’s S e d u c t i v e V o i... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherDROZ
Page Count-
Languagefr
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date09/10/2025
Weight-
Dimensions (thickness x width x height)-
Voice and sound in Diderot / Diderot entre son et voix
TABLE OF CONTENTS / TABLE DES MATIÈRES – Voice and Sound in Diderot / Diderot entre son et voix – D. Loughridge and S. Sanders, « I n t r o d u c t i o n » – Voice, Gesture and Performance – Ellen Welch « D i d e r o t ’s S e d u c t i v e V o i c e s , B e t w e e n S e n s i b i l i t y a n d R h e t o r i c » ; M. Lane, « D i d e r o t à part, o r L i s t e n i n g i n Le Paradoxe sur le comédien » ; Hedy Law, « N o t D a n c i n g t h e V i l e P a n t o m i m e : T h e F i g u r i n g o f t h e S o c i a b l e Philosophe i n Le Neveu de Rameau » ; D. Thomas, « W h a t i s S o n g ? : P a s t , P r e s e n t , a n d F u t u r e V o i c e s i n Le Neveu de Rameau » – Sound Recorded in Text – Z. Xiao, « L a v o i x t e x t u e l l e o u q u a n d l ’éc r i t p a r l e à h a u t e v o i x c h e z D i d e r o t » ; C. de Courson, « Éc o u t e s r éd u i t e s e t m i r a g e s d ’o r e i l l e : f o r m e s d e l ’a u d i t i o n a c o u s m a t i q u e c h e z D i d e r o t » ; N. Raschi, « D e l ’a c o u s t i q u e a v a n t t o u t e c h o s e : l e s Mémoires d e D i d e r o t » ; H. Cussac, trans. G. Anelio, « N o c t u r n a l S o u n d s a n d L i g h t s i n La Religieuse o r “l a f o r m a t i o n d e s i d ée s e s t h ét i q u e s d e D i d e r o t ” » – Sound in Relation to Thought – E. Halley Barnet, « Vibration, Sound, and the Mind: Diderot’s Vibratory Materialism » ; N. J. Martin, « Rameau, Diderot, and the “Question of Inversions” » ; R. Cypess, « A Woman in the Labyrinth: Angélique Diderot as Composer » – Varia – P. Déan, « Le naufrage en rêve : la détresse aux sources de l’éthique » ; Gerhardt Stenger, « De Shaftesbury à Sénèque : la philosophie du bizarre chez Diderot ».