Treatment in progress...
Close notification

Our telephone...

is currently not working. We're doing all we can to get the problem solved as soon as possible. 
In the meantime, please use e-mail to contact us.

Display notification

L'ORAISON, PROBLÈME POLITIQUE

Danielou jean, Danielou jean
Publication date 10/04/2012
EAN: 9782204098175
Availability Available from publisher
Comment un grand peuple chrétien est-il possible dans la civilisation de demain ? Le problème religieux n'est pas le problème d'une élite mais celui des masses. Et au niveau des masses, religion et civilisation sont étroitement dépendantes l'une de l... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherCERF
Page Count-
Languagefr
AuthorDanielou jean, Danielou jean
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date10/04/2012
Weight204 g
Dimensions (thickness x width x height)1.40 x 14.50 x 19.50 cm
Comment un grand peuple chrétien est-il possible dans la civilisation de demain ? Le problème religieux n'est pas le problème d'une élite mais celui des masses. Et au niveau des masses, religion et civilisation sont étroitement dépendantes l'une de l'autre. Il n'y a pas de civilisation qui ne soit religieuse. Inversement, une religion de masse n'est possible que soutenue par la civilisation. Or, il nous semble qu'aujourd'hui trop de chrétiens acceptent la juxtaposition d'une religion personnelle et d'une société laïque. Une telle conception est ruineuse tant pour la société que pour la religion. Comment trouver alors une union de l'une et de l'autre, qui n'assujettisse pas la religion aux pouvoirs temporels et qui n'associe pas les pouvoirs temporels à la religion ? C'est une invitation à cette recherche, essentielle pour l'avenir, que voudrait être ce livre.--What place is there for a great Christian population in the civilisation of tomorrow? The religious problem is not that of the elite but of the masses. And with regard to the masses, religion and civilisation are closely interdependent. There is no civilisation that is not religious and conversely, a mass religion is impossible if not sustained by civilisation. It would appear that too many Christians today are willing to accept the juxtaposition of a personal religion and a secular society. Such a concept is as detrimental to society as to religion. How can we find a way to unite them that does not make religion subject to temporal powers or associate temporal powers with religion? This book is an invitation to embark on the quest, so vital for the future.