Treatment in progress...
Close notification

Did you know that ?

SIDE has worked with its suppliers to make our parcels environmentally friendly.
No more plastics !
The tape that keep our parcels tightly shut and the wedging material that immobilizes books within the cartons are now made of fully recyclable and biodegradable materials.

Display notification

L'ESPRIT SAINT DANS LA TRADITION ORTHODOXE

EVDOKIMOV PAUL
Publication date 24/03/2011
EAN: 9782204095235
Availability Available from publisher
En ce temps de détresse spirituelle, certains théologiens ne savent plus très bien ce qu'ils croient, ou, comme le disait Kierkegaard, « arrivent au point de ne plus savoir ce qu'est le christianisme ». L'intellectualisme, forcément abstrait, oublie ... See full description
Attribute nameAttribute value
Common books attribute
PublisherCERF
Page Count111
Languagefr
AuthorEVDOKIMOV PAUL
FormatPaperback / softback
Product typeBook
Publication date24/03/2011
Weight133 g
Dimensions (thickness x width x height)0.70 x 13.80 x 30.10 cm
En ce temps de détresse spirituelle, certains théologiens ne savent plus très bien ce qu'ils croient, ou, comme le disait Kierkegaard, « arrivent au point de ne plus savoir ce qu'est le christianisme ». L'intellectualisme, forcément abstrait, oublie la belle formule de saint Irénée pour qui la théologie est inséparable de l'Eucharistie, « coupe de la synthèse ». L'auteur fait un bilan de la pensée patristique en ce domaine, et invite l'Occident et l'Orient chrétiens à confronter la théologie des Pères de l'Église avec l'expérience eucharistique d'aujourd'hui il insiste en particulier sur la signification décisive de l'épiclèse, appel à l'Esprit pour qu'il opère la consécration eucharistique. Une nouvelle perspective s'ouvre alors pour une réflexion oecuménique les affrontements de jadis pourraient bien apparaître non plus contradictoires, mais complémentaires.--In our age of spiritual poverty, some theologians no longer know what to believe in, or, as Kierkegaard said, "They have reached the point of no longer knowing what Christianity is". Intellectualism, necessarily abstract, pays no heed to the beautiful expression of Saint Irenaeus, to whom theology was inseparable from the Eucharist, "the blending cup". The author summarizes patristic thinking in this domain and invites the Christian East and West to confront the theology of the Fathers of the Church with the Eucharistic experience today he especially insists on the conclusive signification of the epiclesis, the call to the Spirit, inviting the Eucharistic consecration. A new perspective for ecumenical reflection opens what once appeared to be oppositions may no longer seem to be contradictory, but complementary.